Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Τρεις μεγάλες ανατροπές στα τέλη κυκλοφορίας Ι.Χ.
Δελτία τύπου
Δευτέρα, 07 Νοεμβρίου 2016 09:35
550_334_314256Περίπου μία εβδομάδα έχει απομείνει μέχρι τις 15 Νοεμβρίου, οπότε και θα ξεκινήσει η πληρωμή των τελών κυκλοφορίας αυτοκινήτων για το 2017 και τα σενάρια για το
τι θα ισχύσει τελικά δίνουν και παίρνουν. Κανείς δεν γνωρίζει τους σχεδιασμούς της κυβέρνησης, ωστόσο, κάποιες πρώτες ενδείξεις προοιωνίζονται για τρεις σημαντικές αλλαγές.
Η πρώτη έχει να κάνει με την μείωση των τελών στα υψηλού κυβισμού ηλικίας 10 ετών και άνω αυτοκινήτων σε ένα ποσοστό από 5% έως και 40% σε μια προσπάθεια αφενός να σταματήσει το φαινόμενο της κατάθεσης πινακίδων από όσα αυτοκίνητα έχουν απομείνει σε κυκλοφορία, αφετέρου να δοθεί ένα σημαντικό κίνητρο για την ανάκτησή τους.
Ιδίως σε εκείνους που τις έχουν καταθέσει για οικονομικούς -και όχι μόνον- λόγους και πραγματικά χρειάζονται το μεγάλου κυβισμού ΙΧ τους (π.χ. ένα αυτοκίνητο τύπου τζιπ για να τραβήξουν το σκάφος τους ή για γεωργικές εργασίες), να μπουν στη διαδικασία ανάκτησης με ένα μικρότερο έως και 40% κόστος.
Βέβαια, τα τέλη που αναμένεται να ισχύσουν για το 2017 παραμένουν «τσουχτερά» παρ΄ όλες τις μειώσεις που θα ισχύσουν καθώς για τα 2λιτρα θα κυμανθούν από 492-552 ευρώ, τα 3λιτρα από 666-750 ευρώ και τα 4λιτρα και άνω από 738-828 ευρώ.
Ωστόσο, πριν οι εκπτώσεις χαρακτηριστούν «γενναίες», θα πρέπει να συνυπολογιστεί και το κόστος του καυσίμου, καθώς σε αυτόν τον τύπο των αυτοκινήτων είναι ένα έξοδο πολύ σημαντικό λόγω των μεγάλων, ενεργοβόρων, κινητήρων. Σε κάθε περίπτωση, ιδιοκτήτες Ι.Χ. που πλήρωναν 1.100 ευρώ το χρόνο για τέλη κυκλοφορίας τώρα μπορούν να έχουν μια σημαντική ελάφρυνση στην τσέπη τους.
Η δεύτερη σημαντική αλλαγή είναι το άνοιγμα, προς τα κάτω, της ψαλίδας των αυτοκινήτων όπου τα τέλη θα υπολογίζονται με βάση το διοξείδιο του άνθρακα που εκπέμπουν. Συγκεκριμένα, θα αφορά όσα έχουν πρώτη άδεια κυκλοφορίας από 1/1/2007 (ίσχυε από 1/11/2010) και μένει να δούμε εάν ισχύσουν οι ίδιοι συντελεστές.
Σε αυτή την περίπτωση θα υπάρξουν μεγάλες αυξήσεις στις περιπτώσεις αυτοκινήτων με μικρούς σε κυβισμό παλαιάς τεχνολογίας κινητήρες (Euro 4), αναφέροντας ως παράδειγμα περίπτωση κινητήρα 1.300 κ.εκ. που επιβαρυνόταν με τέλη κυκλοφορίας 135 ευρώ, με τα νέα δεδομένα θα επιβαρυνθεί με περισσότερα από 400 ευρώ!
 
...προηγούμενη