Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Τα ΕΛΤΑ αναδιοργανώνονται εν όψει υπαγωγής στο Υπερταμείο
Δελτία τύπου
Τετάρτη, 31 Αυγούστου 2016 10:38
1150F192E33D111758C3794E3A5F66FEΟ εμπλουτισμός του πακέτου υπηρεσιών των Ελληνικών Ταχυδρομείων (ΕΛΤΑ), οι οποίες έχουν συρρικνωθεί κατά πολύ τα τελευταία χρόνια, με μοντέρνα χρηματοοικονομικά και ασφαλιστικά προϊόντα
αποτελεί προτεραιότητα της νεοπαγούς διοίκησης, προκειμένου να εξασφαλισθεί η βιωσιμότητα του οργανισμού. Το σχέδιο αναδιοργάνωσης των ΕΛΤΑ, συμπεριλαμβανομένων ρεαλιστικών χρονοδιαγραμμάτων εφαρμογής και χρηματοδότησης, θα πρέπει ως το τέλος του χρόνου να έχει λάβει σάρκα και οστά βάσει των απαιτήσεων της ένταξής του στο νέο Υπερταμείο.
Σε συνάντηση με εκπροσώπους του Τύπου, ο διευθύνων σύμβουλος κ. Ιωάννης Ζαρολιάγκης τόνισε ότι η ένταξη του Οργανισμού στην Εταιρεία Δημοσίων Συμμετοχών (ΕΔΗΣ), θυγατρική του νέου Υπερταμείου, δεν σημαίνει ότι θα απεμπολήσει τον δημόσιο χαρακτήρα του. «Απαιτείται να συμβάλουμε και εμείς ως εταιρεία στην αποπληρωμή του δημοσίου χρέους, δεν σημαίνει η ένταξή μας και ιδιωτικοποίηση. Δεν είμαστε άμεσα ρευστοποιήσιμοι» είπε.
Όπως τόνισε η πρόεδρος κυρία Ευφροσύνη Σταυράκη, η αναδιοργάνωση ενός οργανισμού όπως τα ΕΛΤΑ, «που λειτουργούν στον απόλυτο ανταγωνισμό, χωρίς κανενός είδους επιδότηση, θα πρέπει να είναι δυναμική». Όσο για τη βελτίωση των οικονομικών μεγεθών του οργανισμού, που συμπιέζονται από την αρχή της κρίσης, σχολίασε ότι «όσο περισσότερο δουλέψουμε, τόσο περισσότερα έσοδα θα έχουμε και με αυτή τη λογική θα κινηθούμε το επόμενο διάστημα». Οι αριθμοί μιλούν από μόνοι τους. Σήμερα τα ΕΛΤΑ έχουν έσοδα 290 εκατ. ευρώ, ενώ πριν από τέσσερα χρόνια ήταν πάνω από 600 εκατ. ευρώ.
Στη λογική του συμμαζέματος των ζημιών, όπως εξήγησε η νέα διοίκηση που ανέλαβε προ τριμήνου, έκλεισαν προσωρινά κατά τις απογευματινές ώρες και τα Σαββατοκύριακα τα 42 καταστήματα από τα 59 που είχαν διευρυμένο ωράριο. Επιπλέον, ο οργανισμός δεν είχε τη δυνατότητα να προσλάβει για διάστημα περίπου δύο εβδομάδων έκτακτο προσωπικό για τη λειτουργία τους. Από αυτά τα καταστήματα, τα 11 που κρίθηκαν κερδοφόρα εντάχθηκαν και πάλι στο συνεχές ωράριο.
Μοντέρνα χρηματοοικονομικά προϊόντα και in house υπηρεσίες ΚΕΠ
Προκειμένου στα τέλη Οκτωβρίου να έχει προχωρήσει αρκετά στις λεπτομέρειές του το σχέδιο αναδιοργάνωσης, που θα επιτρέψει στα ΕΛΤΑ να επιστρέψουν σε κερδοφορία ίσως από το 2017, εργάζονται ήδη πέντε ομάδες εργασίας. Ιδιαίτερη βαρύτητα δίδεται από τη διοίκηση στην ομάδα των χρηματοοικονομικών υπηρεσιών, καθώς τα ΕΛΤΑ δεν παύουν να είναι ένα ίδρυμα πληρωμών, τομέας στον οποίο είχαν σημαντική δραστηριότητα.
«Με την απώλεια του Ταχυδρομικού Ταμιευτηρίου χάσαμε, προμελετημένα κατά τη γνώμη μου, μεγάλο μέρος αυτής της δραστηριότητας. Στόχος μας είναι να εκμεταλλευτούμε τις δυνατότητές μας στο έπακρο, κάνοντας ακόμα και microfinance» επισήμανε ο διευθύνων σύμβουλος. Σε αυτές τις υπηρεσίες εντάσσεται η έκδοση καρτών και το ηλεκτρονικό πορτοφόλι. Παράλληλα, είναι κρίσιμο για την εταιρεία να μπορεί να προσφέρει τραπεζικές υπηρεσίες και πέραν του ωραρίου των τραπεζών, διαφορετικά δεν έχει νόημα η διατήρηση ανοιχτών καταστημάτων τα απογεύματα και τα Σαββατοκύριακα.
Επίσης, το ενδιαφέρον για ασφαλιστικά προϊόντα δεν έχει ατονήσει παρά το γεγονός ότι η προηγούμενη απόπειρα δεν είχε ευνοϊκά αποτελέσματα. Ο οργανισμός έχει ήδη πιστοποιήσει άνω των 500 ατόμων ως ασφαλιστικούς συμβούλους και προσανατολίζεται σε καλύτερο σχεδιασμό των υπηρεσιών, οι οποίες θα είναι μεν αυτοματοποιημένες, κατά τα πρότυπα της αγοράς, θα εκμεταλλεύονται όμως το συγκριτικό πλεονέκτημα του δικτύου καταστημάτων και της προσωπικής σχέσης. Ακόμα, βρίσκεται ήδη σε προκαταρτικό στάδιο ο σχεδιασμός της παροχής υπηρεσιών ΚΕΠ στην πόρτα του πελάτη μέσω των ΕΛΤΑ.
Όπως εκτίμησε ο κ. Ζαρολιάγκης, τέτοια εποχή του χρόνου θα είμαστε σε θέση να δούμε τα σήματα ανάκαμψης της εταιρείας προς την κατεύθυνση της κερδοφορίας. Όσο για τις οφειλές του Δημοσίου προς τα ΕΛΤΑ, οι οποίες ανέρχονται σε 200 εκατ. ευρώ από το 2013 για την παροχή καθολικής υπηρεσίας, η εταιρεία δεν απεμπολεί το δικαίωμα να τα διεκδικήσει.
Leader στην αγορά ενέργειας
Η προμήθεια ηλεκτρικής ενέργειας σε νοικοκυριά και επιχειρήσεις είναι το επόμενο μεγάλο στοίχημα των Ελληνικών Ταχυδρομείων, προκειμένου, σύμφωνα με τη νέα διοίκηση, να καταστούν ο «Νο1» εναλλακτικός πάροχος. Με όχημα τα καταστήματα και τις μονάδες διανομής του δικτύου, εκ των οποίων ήδη 650 έχουν ενταχθεί στο «πελατολόγιο» ενέργειας, αλλά και τις 6.500 εργαζόμενους, «υπολογίζουμε σε έναν σκληρό πυρήνα πελατών», όπως επισήμανε ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας.
Η έναρξη της παροχής υπηρεσιών τοποθετείται ρεαλιστικά στο επόμενο δίμηνο, καθώς όλα τα τυπικά έχουν ολοκληρωθεί κι αναμένεται σε 15 ημέρες η ολοκλήρωση του διαγωνισμού για το λογισμικό που θα χρησιμοποιεί η εταιρεία, κόστους 150.000 ευρώ. Όσον αφορά την τιμολογιακή πολιτική, η οποία θα προσδιοριστεί με την έναρξη της λειτουργίας ως εναλλακτικός πάροχος, ο κ. Ζαρολιάγκης σχολίασε, προκειμένου να δώσει το στίγμα της τιμολογιακής πολιτικής, ότι «σήμερα από τα 650 πρώτα καταστήματα που έχουμε εντάξει εξοικονομούμε 400.000 ευρώ».
Τα ΕΛΤΑ στην αγορά ενέργειας δεν σκοπεύουν να αξιοποιήσουν μόνο το ευρύ δίκτυο των 1.500 καταστημάτων που διαθέτουν σε κάθε γωνιά της χώρας, αλλά και τους 3.000 ταχυδρόμους, οι οποίοι χαίρουν της εμπιστοσύνης των πολιτών. Επίσης, ενδιαφέρον υπάρχει και για το χαρτοφυλάκιο των 400.000 πελατών που θέλει να διαθέσει η ΔΕΗ στους εναλλακτικούς παρόχους.
Δεν τίθεται θέμα κενών στο προσωπικό των ΕΛΤΑ
Σήμερα, οι εργαζόμενοι που απασχολούνται στα ΕΛΤΑ ανέρχονται σε 6.500, ενώ οι οργανικές θέσεις είναι 8.500. Παρ' όλα αυτά, στη συζήτηση που συχνά γίνεται η νέα διοίκηση δεν βιάζεται να μιλήσει για κενά εάν πρώτα δεν γίνει αναδιοργάνωση προϊόντων και υπηρεσιών, δεδομένης και της πτώσης του τζίρου. «Ίσως τότε προκύψει πλεονάζον προσωπικό, το οποίο θα μας δώσει τη δυνατότητα να προσφέρουμε ακόμα μεγαλύτερο εύρος υπηρεσιών στους πελάτες μας» τόνισε η κυρία Σταυράκη.
Εφέτος προσελήφθησαν στην πρώτη φουρνιά 532 εποχιακοί υπάλληλοι, ενώ τρέχουν για 512 ακόμα τα αποτελέσματα μέσω ΑΣΕΠ, όπως και για 36 άτομα στα νησιά που έπρεπε ήδη να έχουν πιάσει δουλειά και αναμένονται εντός εβδομάδος οι πίνακες του ΑΣΕΠ. Για το 2017 θα γίνει πρόσληψη 510 ατόμων ως μόνιμο προσωπικό. Ο μέσος όρος ηλικίας των εργαζομένων ανέρχεται σε 52 έτη.
 
...προηγούμενη