τελευταίο θέμα στο webtv Συνεντεύξεις

You must have the Adobe Flash Player installed to view this player.
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
O υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Θεόδωρος Δρίτσας
Συνεντεύξεις
Τρίτη, 01 Μαρτίου 2016 10:51
00b489f19d95a8eb86711eca8e9adae9* Για την σύνδεση προσφυγικού - διαπραγμάτευσης:
Δημοσιογράφος: Πρέπει να συνδέουμε τη διαπραγμάτευση με το προσφυγικό;
Θ. Δρίτσας: «Εξ' αντικειμένου, η επιβάρυνση που φέρνει στην ελληνική οικονομία και την ελληνική κοινωνία η διαχείριση του προσφυγικού, αναπόφευκτα, συνδέεται με τις δυσκολίες που υπάρχουν στην ελληνική οικονομία και την ελληνική κοινωνία λόγω της οικονομικής κρίσης. Αν θέλει η Ευρώπη, λοιπόν, να έχει μια παραγωγική και αποτελεσματική στάση στο προσφυγικό, αλλά και στα ζητήματα της συνοχής της Ευρώπης σε ό,τι αφορά -τουλάχιστον- στην ελληνική υπόθεση, πρέπει και στα δύο να επισπεύσει τις διαδικασίες για την από κοινού αντιμετώπιση των ζητημάτων. Στο μεν προσφυγικό, να αναλάβει όλη η Ευρώπη τη διαχείριση του με ένα ενιαίο, ορθολογικό και ισοκαταναμεμημένο τρόπο και όσον αφορά στη διαπραγμάτευση, να κλείσει το συντομότερο δυνατόν η διαδικασία της αξιολόγησης και να προχωρήσουμε στα επόμενα στάδια για να “αναπνεύσει” η ελληνική οικονομία. Αλλά ως αντικείμενο διαπραγμάτευσης “να σου δώσω αυτό στο προσφυγικό, για να μου δώσεις εκείνο στο ζήτημα της οικονομικής κρίσης και δανειακής σύμβασης” δεν θα ήταν σωστό. Το καθένα έχει την αυτοτέλεια του».
* Για προσφυγικό και λιμάνι Πειραιά:
«Ήδη, το προσφυγικό ρεύμα είναι τεράστιο... Ελπίζω ότι γρήγορα η κατάσταση θα ομαλοποιηθεί ξανά. Βρισκόμαστε στο πιο ψηλό σημείο αντοχής. Οι σημερινές αφίξεις μαζί με τους παραμένοντες από τις προηγούμενες ημέρες, ξεπερνούν τις 4.000 περίπου... Όποιος έρθει στο λιμάνι του Πειραιά μπορεί να δει ότι με τη διαχείριση από τη μεριά των λιμενικών αρχών, της αστυνομίας, της πολιτικής προστασίας, του υπουργείου Μεταναστευτικής Πολιτικής, αλλά και με την συμβολή του Οργανισμού Λιμένα Πειραιά, της περιφέρειας Πειραιά, των δήμων και φυσικά με την τεράστια συμβολή εθελοντών αλληλέγγυων πολιτών, το λιμάνι λειτουργεί. Δεν εμποδίζεται η εμπορική και ακτοπλοϊκή λειτουργία του».
Δημοσιογράφος: Μήπως η COSCO έχει κάποιες αντιρρήσεις για τον τρόπο που διαχειρίζεται η κυβέρνηση αυτή τη στιγμή...
Θ. Δρίτσας: «Ελπίζω ότι οποιαδήποτε εξέλιξη δεν θα καταργήσει τη δυνατότητα του λιμανιού να εντάσσεται στους δημόσιους σχεδιασμούς και στις κοινωνικές ανάγκες. Δεν έχει τεθεί τέτοιο θέμα και δεν νομίζω ότι μπορεί να τεθεί από οποιαδήποτε πλευρά. Το πρόβλημα δεν είναι η κίνηση του λιμανιού. Αυτή διεξάγεται κανονικά. Το κρίσιμο είναι να μπορέσουμε να κρατήσουμε αυτό τον κόσμο για λίγες ώρες, για μια – δυο ημέρες, διότι το λιμάνι του Πειραιά δεν μπορεί να μεταβληθεί σε μόνιμη δομή έστω προσωρινής παραμονής προσφύγων και μεταναστών. Είναι χώρος transit, πέρασμα και μόνο έτσι μπορεί να λειτουργήσει. Φροντίζοντας αυτούς τους ανθρώπους, παρέχοντας τους όλες τις δυνατές παροχές φιλοξενίας μέχρις ότου φύγουν. Δεν μπορούν να μένουν εδώ. Το λιμάνι του Πειραιά δεν είναι χώρος που μπορεί να οργανωθεί μια μόνιμη δομή».
* Για την ισοκατανομή των προσφύγων σε όλη την Ελλάδα:
Δημοσιογράφος: Επειδή αναφερθήκατε στην ισοκατανομή των βαρών σε όλη την Ελλάδα, υπάρχει αντίστοιχος σχεδιασμός για το που θα πάνε σε κάθε περιοχή της Ελλάδας;
Θ. Δρίτσας: «Ήδη έχουν αρχίσει να ανακοινώνονται κάποιες επιλογές και στη Βόρεια Ελλάδα και στην Αττική και είναι σε εξέλιξη. Σήμερα, αύριο θα υπάρξουν άλλες λύσεις, οι οποίες είναι δρομολογημένες από τις προηγούμενες ημέρες, απλά απαιτούνται συνεννοήσεις, τεχνικές παρεμβάσεις για την οργάνωση των χώρων αυτών...».
 
...προηγούμενη